måndag 1 december 2008

Sugrör och datumljus


Idag var jag och pappa uppe hos farmor och farfar. Pappa skulle sätta på vinterdäcken på Alfan och putsa lite på den en sista gång. Mamma var hemma och var sjuk.

På kvällen fuskade mamma och pappa och åt Happy meal (!!) med Coca Cola. Jag brukar få prova sugröret, eftersom jag inte riktigt greppat hur det funkar, men idag knäckte jag den koden! Gissa om päronen blev förvånade när jag surplade cola för glatta livet :) Jag gjorde ju det av omtanke för mamma och hennes sockervärde! Man får ju offra sig för familjen! :)
Ikväll fick även datumljuset äntligen tändas! Jag har försökt att sätta min prägel på sanden som det står i, men mamma är snabbt där och för bort mig... Märkligt!

1 kommentar:

Roja sa...

När du nu knäckt "sugrörskoden", måste det väl vara fritt fram för dig och mig att ta en tur upp till Mc Donalds där vi kan sitta och suga i oss en Coca Cola var.

Och det var inte farfar som lärde dig att använda sugrör. Det kom du på själv.

Hade din farfars far levt så hade han nog sagt att du är en "säker pajk".