söndag 30 november 2008

Helgen som varit - bad, mys och advent!

En tidig julklapp som vi önskat oss av mormor och morfar
Kransen som mamma köpte idag
Fötterna upp som farmor!
Hela lilla familjen :)



I lördags var vi och badade i varmvattenbassängen med kusinfamiljen. Det var jätteskojigt!...att leka med skåpen i omklädesrummet efter badet alltså! :) Badet i sig var väl helt ok det också, men skåpen var helt klart bäst! Öppna...stänga...öppna...stänga...Kan det bli mer underhållande?? På kvällen kom Johnny och Jessica och hälsade på. Det var så trevligt med dem hemma att jag inte ville somna :) Vid halv elva slocknade jag till sist :O Jessica har förresten en lika stor mage som mamma. Jag undrar vad det är för sjuka de har? och vem som smittat vem??

Idag firade vi 1:a advent. Vi var på adventsgudstjänst på förmiddagen och sedan blev det middag hos farmor och farfar, men då sov jag (jag hade redan ätit lunch) gott ute i vagnen. Efter mellis åkte vi och kollade på julskyltningen. Mamma köpte en liten krans till ytterdörren. Sedan var det dags för innebandy för pappa och kvällsmys för mig och mamma!

Nu börjar det att bli lite juligt här hemma! men än är det inte färdigt. Några ljusstakar och julgardiner är på plats, men stora jullådan har inte kommit in från förrådet än. Mamma flundrar på vart krubban ska stå. Hon verkar vara rädd för att jag ska äta upp Jesus! Är hon inte klok, undrar jag! Jag skulle aldrig äta upp lillkillen...,men ett litet lamm däremot...eller kanske en herde eller så! :)

1 kommentar:

Alvin sa...

Ja utan Jesus blir det tufft så snälla ät inte upp honom.
jag kommer inte på rytmiken i morgon, eftersom brorsan skall rycka ut en tand och då blir han lite drogad och får inte gå till skolan. Men jag hoppas vi syns snart ändå. jag har förresten flyttat in i ett nytt sovrum och snart är mitt lekrum klart så du kan komma o leka i det.
Alvin