tisdag 1 april 2008

Min första månad (0 mån)


Jag spenderade min första vecka på sjukhuset. Först var mamma inlagd pga en del förlossningssksador. Jag ville ju inte vara sämre, så efter någon dag blev jag också inlagd pga lågt blodsocker och högt "gulsotsvärde". Efter några dagar repade jag mig och fick OKstämpel i baken och detsamma fick mamma ett par dagar senare. På dagarna kom pappa och tog hand om oss och vi fick även fin hjälp av barnsköterskorna på KK Samvård, men till slut längtade vi hem... hem till Ebba!

Väl hemma så kom de hur många som helst och hälsade på mig och gav mig fina presenter! Supertrevligt! Jag hade ju knappt kommit ut och redan så fanns det så många som brydde sig om mig (och mamma och pappa så klart). Det känns tryggt att veta!
Pappa var hemma i fem veckor och det var nog väl för mamma var rätt så blek och tagen där i början. ;) Vi spenderade dagarna hemma i soffan mest. Där låg jag och gosade i min amningskudde och i mammas och pappas famnar så klart.


Inga kommentarer: