tisdag 10 mars 2009

Lek med boll...

Idag lekte jag och Elis med en boll i trädgården. Jag hade bollen. Elis kom och tog den och kastade den över staketet. Sedan gick han ut och hämtade den till mig och så fortsatte det om och om igen :) Så här lät det i nästan en timme:

Mamma: -Det är mammas boll!
Elis: -Boll!
Mamma: -Du får inte ta mammas boll!
Elis: -Hi hi hi!!
Mamma: -Nej! Det är mammas boll ju!
Elis: -Ahaaaa!
Mamma: -Elis! Vad gör du? Kastar du mammas boll över staketet??
Elis: -IIHHHHHHH!
Mamma: -Nu får du hämta mammas boll!
Elis: -Mhmmm!

Jag tror att jag hade lika roligt som Elis, som älskade denna lek! Det får nog bli en repris imorgon innan BVC.

Annars så har vi pysslat lite här hemma...dammsugit, tvättat, handlat, beskurit äppleträdet och påtat och lekt i trädgården. Nu leker Elis här i vardagsrummet och Noah sover i soffan. En produktiv dag!

/Malin

Inga kommentarer: