måndag 9 februari 2009

Stora baddagen

Fotografpappa har varit framme igen och tagit en fin bild på mig och mamma! Kort skärpedjup...me like!

Mitt första bad! Blött och räligt var det! Jag förstår inte meningen med det :P

Bild från rosa huset från igår!


Idag är det stora badardagen här hemma! I förmiddags badade Elis och nu i eftermiddag ska jag få prova min balja. Det är minsann på tiden! Vi måste bara rota fram baljan som finns högst upp i Elis garderob, bland all annan bråte. Suck! Bilder kommer nog ikväll.

Igår var Elis och pappa på möte och där busade Elis med Axel! De hade det jätteskojigt och det var det nog ingen som missade, för Elis var rätt så högljudd! Sedan gick de över till rosa huset och där stannade Elis tills det var läggdags! Pappa var också där mestadels av tiden...Han var bara hemma med mat till mamma och så spelade han innebandy på kvällen.
Till rosa huset kom också Ellionor och hennes son Peter för att hälsa på. Det var en trevlig eftermiddag och både Elis och jag fick presenter! Lite pinsamt är att de glömde bort att Peter fyllde år, men jag tjoar några GRATTIS i efterskott!! och ber om ursäkt å deras vägnar! :)

Själv fick jag stanna hemma heeeela dagen och leka igel på mamma...för hon fick typ mjölkstockning eller nåt! Jag verkar faktiskt ha klarat uppdraget, för idag känns det bättre, tycker mamma. Vi hoppas på att det ska bli helt bra tills imorgon.

Hej svejs!
/Noah

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att höra att du fått bada!! Det var på tiden;-)

Kram Linda

Alvin sa...

Kul att ni badat. Noha jag lovar att det blir roligare när du får lite mer hull på kroppen. Det tyckte jag iallafall.
Bra att du hjälpt din mamma med den där stockningen, annars får du gå på ersättningen o den blir man sååååå hård i magen av...
Vi kommer snart å hälsar på...