måndag 22 december 2008

Har alla flyttat till Nova?

Idag tog jag och pappa sovmorgon...Mamma ringde och väckte oss kl halv tio! :O Då hade hon varit hos läkaren och blivit sjukskriven på heltid till den 15 jan. Väl vakna så masade vi oss upp och drog till Lund med farfar. Vi åkte till Mediamarkt vid Nova och jag tror att halva skåne har flyttat dit! Hjälp så mycket bilar och folk!! Poliser och securitas-snubbar fick ut för att få ordning på trafiken. Efter det skaffade vi oss en p-bot inne i Lund och sedan drog vi hem till Eslöv igen.
Där besökte vi Axel och hans föräldrar som bjöd på julfika. Vi var ett trevligt gäng där som hade en jättemysig eftermiddag.
Väl hemma igen så stimmade jag rundor i ett par timmar! Mamma och pappa höll på att låsa in mig på rummet och slänga bort nyckeln ;) men vi hejdade oss alla tre i sista stund. Hi hi!
Imorgon blir det jul med farmor och farfar :)

Mormor ringde med ett sorgligt besked idag. Ninne är sjuk och kan inte komma ner och fira julafton med oss :( Vi tänker på dig Ninne och hoppas att du blir frisk så fort som möjligt. Nedra sätt att gå och bli sjuk sådär... Aja baja!

2 kommentarer:

Roja sa...

"Surt" sa räven om boten!

Lillpluttan sa...

Hihi...min pappa var också på Nova igår den 22ra!! Han satt i bilkö i en timme när han skulle ut därifrån! Jag hoppas på MÅNGA julklappar imorgon!! Tack för det fina julkortet som jag fick av dig, vilken maffig burk med pepparkakor ;o)!!! Nästa år ska jag också äta pepparkakor, får inga i år...snålt, tycker jag!
Önskar dig en jättemysig julhelg!
Mina päron hälsar också till dig och dina päron!

Lillpluttan