måndag 17 november 2008

Min sextonde månad (15 månader gammal)


Under denna min sextonde månad (då jag varit 15 månader gammal) har jag haft min första period med matvägran. I en veckas tid har mamma och pappa fått jobba hårt med att få i mig något. Först visste de inte vad det kunde bero på, men sedan kände mamma i munnen på mig och upptäckte två sprillans nya kindtänder. Inte att undra på att jag är öm i käften! :)


Jag har utökat mitt ordförråd också... traktor, dator!, vov vov, douff douff (som fiskebåten säger, enligt en bok jag har), Dedde (min morbror) samt ett av pappa väl inövat Ducati-ljud. Detta är de nya ord som jag slänger mig med lite nu och då!


Att hoppa i sängen är en höjdare! Det har jag upptäckt nu den senaste veckan. Precis som att köksstolen inte är oövervinnerlig! Nu kan jag bestiga den också och om inte mina päron hade stoppat mig hade jag kunnat sätta min flagga på köksbordet (likt G Kropp på Mount Everest).


Det som mamma och pappa är mest nöjda med under denna månad är att jag pussas mycket och ofta! De behöver bara fråga: -Var är pussen? Då kommer jag med kinderna insugna och värsta fiskmunnen och överöser dem med kääääärleeeeek! :)

1 kommentar:

Alvin sa...

Tack för lunchen som pappa o du bjöd på idag...fast du verkade inte gilla den..men å andra sidan hade du ju trillat å slagit dig i munnen nånstans (pappa hittade inte vart). I morgon dyker vi upp igen jag o din polare Alvin.
Ha det så bra så länge.

Tini