söndag 5 oktober 2008

Nu är jag hemma igen!

Hej allihopa!

Igår kom jag och pappa hem från vår Sverigeresa. Vi körde från Stockholm vid tjugo över tio på förmiddagen och kom till Eslöv strax innan fem. Sedan åkte hela familjen till Mats och Lotta vid sex och där träffade jag min kompis Oliver från Helsingborg. Vi stannade där hela kvällen och kom hem igen vid halv elva. Då gick jag och la mig med min vällingflaska! På morgonen idag fick jag komma in till mamma och pappa och sova vidare mellan dem och vi sov till klockan tio! Sedan myste vi och åt inte frukost förrän vid elvatiden! Vi är värsta tonåringarna allihopa! :)
Annars så har vi bara varit hemma och myst idag... Sköööönt! Till mammas stora glädje sov jag i en dryg timme i hennes famn i soffan i eftermiddags! Mmmmm så gott!....sa mamma! Tror minsann att hon saknat mig lite...

1 kommentar:

Marie sa...

Hej lilla Lönnmyran!
Fy vad vi saknar Dig. Det blev så tomt när Du och pappa åkte hem. Tror även att "kise-majsarna" saknar Dina nypor. Hoppas allt är bra med Dig och det är väl tur för mamma att Du hittade hem igen så hon får nosa och gosa... Snällt av henne att låna ut Dig till oss en hel vecka.
Det var verkligen en härlig överraskning jag fick och Ni är så välkomna tillbaka - hela familjen.
Nu är det snart dags för gallring i katthögen. Eftersom de skånska katterna inte vill blanda upp sig med norrlandssläktingarna så måste andra åtgärder vidtagas. Husse Krister är inte glad över alla dessa dunbollar som springer runt benen så fort någon går ut i köket. Aktivitet i köket är tydligen lika med MAT! Nåja, vi får se om några skickas... ovan där... så att säga. Är det någon annan vän eller släkting som vill förbarma sig över dessa bedårande små varelser så hör gärna av Er...
Rebecka har kört ner sin näsa i SO-boken och pluggar ekonomiska termer. Hon har visst prov i morgon och då gäller det att vara på topp. Anna gosar med Pepsi, Pricke-Nicken, Penny och Pipen medan Filip hjälper grannen Klara att flytta ett piano. Nåja, det är nog pappan som står för flyttandet och Fille för kurtiserandet. Robin har aviserat sin ankomst inför morgondagen. Kul att se honom även om det inte brukar bli så många timmar i vaket tillstånd. Antingen umgås han med kompisar eller så har han lååååång sovmorgon. Själv ska jag ta upp mappen med power-point bilder och förbereda mig för nästa föreläsning. Ska prata om minnesförändringar och hjärnans sjukdomar och då måste jag läsa på. Det där med minnet är inte så lätt... att komma ihåg!
Må så gott och var rädd om Dig, "lill-bajsen", som Rebecka kallar Dig. Hon är rätt stolt över att ha fixat en av Dina störttunga blöjor. Du är till och med omnämnd i hennes bilddagbok! De Du. Inte dåligt, lill-kusinen.
Nu ska jag sluta och skickar istället en puss från mig och resten av familjen. Älskar Dig. Hälsa päronen också.
Kram faster Marie