måndag 5 maj 2008

Ska jag aldrig få sova?

Idag tänkte jag börja dagen tidigt. Jag fick liv i mamma 7.15 men den rackaren fick mig att somna om en stund så vi gick inte upp och åt frukost förrän åtta. Sedan drog vi till Mariebo och på vägen dit somnade jag, men blev väckt för att vi kommit fram. Efter Mariebo åkte vi vidare till en handelsträdgård och jag somnade igen i bilen, men inte fick jag sova länge inte. Efter handelsträdgården åkte vi till Sibbebo och gissa vad jag gjorde i bilen...jo somnade, men åter igen släpades jag upp. I bilen hem från Sibbebo somnade jag så klart än en gång och nu fick jag faktiskt sova vidare i bilstolen hemma...men jag vaknade nog lite för tidigt kan jag känna såhär i efterhand. Efter maten blev jag inpackad i bilen igen för att åka till tippen och på vägen hem...ZZZzzzz. Mamma skakade och kittlade mig men jag lyckades somna till ändå. Blev väckt när vi kom hem. Jag började på allvar att tro att jag adrig skulle få sova mer!
Sedan tänkte nog mamma att det skulle passa mig att sova i vagnen för hon tog mig i den till affären, men jag kom på att det bestämmer jag själv så jag höll mig vaken hela vägen dit och nästan hela vägen hem. Starkt jobbat, om jag får säga det själv :) Sedan sov jag i ett par timmar!

Inga kommentarer: