torsdag 15 maj 2008

Min tionde månad (9 månader)


Denna månaden har likt de andra varit väldigt händelserik. Jag har lärt mig att krypa och nu går det undan med den billiga leverkorven (som farfar säger) ska jag säga. Speciellt om jag får syn på Ebba...Det är döööökul att jaga henne :) Vidare har jag lärt mig att ställa mig upp, sätta mig ner samt gå runt vårt soffbord (och annat i rätt höjd ex. fönsterbrädor, stereobänken...). Jag har också börjat att trava omkring med min gåvagn. Fattar inte varför jag inte gjort det tidigare... Det är ju hur lätt som helst! Hmmm, vad har jag mer lärt mig denna månad... Jo, jag kan dricka själv ur nappflaskan och mata mamma med skeden. Först doppar jag den i min skål och sedan pregar jag in den i mammas mun vare sig hon vill eller ej. Jätteskojig lek faktiskt! Att öppna skåp har jag också blivit en hejjare på. Grytskåpet är nästan roligast, för det slamrar så underbart...eller sopskåpet, för då kommer mamma springandes :)

Inga kommentarer: