tisdag 24 mars 2009

Provtagning

Idag har jag och mamma varit i Lund på barnsjukhuset för att prata med en doktor om varför jag är så gul :) Nu tyckte han att jag inte var så farligt gul, men eftersom bilirubinvärdet ligger lite högt påbörjade han en utredning ändå. Det innebar att de höll på att tömma mig helt på blod! Jag skrek som en stucken gris och tittade väldigt anklagande på mamma, men inget hjälpte...sex olika rör fixade de ner mitt blod i iaf. Om några dagar när provsvaren kommit ska doktorn ringa mamma och så får vi se vad som händer. Kanske måste vi hålla upp med amningen i några dagar för att få bukt med färgen, även om mamma helst inte vill det.
Elis var hos farfar under tiden som vi var på äventyr! Det ska bli kul att höra vad de hittat på när han kommer hem!
/Noah

2 kommentarer:

Alvin sa...

Stackars dig Noah. Jag tyckte det var hemskt när de tog två rör på mig...nu tog de sex på dig..Att de inte skäms.... Men det ärklart att det är viktigt att du inte förblir kines, för du är väl svensk??? Kineser är det dock inget fel på , min pappa har träffat många o har lärt Elma räkna till tio på kinesiska. De du, han kan lära dig o mig med snart.

Lönnmyrorna sa...

Hi hi...det är nog så att pappa snart börjar undra vem mamma varit och pussat på! :) vad jag vet så känner hon dock inga asiater alls. Hmmm, spännande tillvaro man lever i! ;)