torsdag 5 februari 2009

BVC

Idag drog hela familjen till BVC för att väga och mäta Noah. Det är konstigt att vi inte har hört det knaka med tanke på hur han har växt denna veckan! :) 3505gram och 52cm lång...vilket innebär ca 300g och 3cm mer än förra torsdagen!
Det är en lite speciell dag idag också, för det var till idag som Noah var beräknad. Tänk...om mamma inte snittats hade han kanske fortfarande bott i hennes mage! Märklig tanke, för det känns ju som om han alltid varit här med oss :) Den lille rackarungen! ;)
Kram /Elis

Hoppar in lite snabbt när Elis och pappa är och handlar! Elis glömde ju att skriva att jag tappade navelsträngsstumpen idag så nu ser man min fina navel! Ännu en nyhet är att jag provat napp för första gången. Märklig sak! Hur mycket man än suger så kommer det ingen mat...så den är bara att spotta ut tycker jag. Mamma är dock envis och trycker in den igen! ;) Hon verkar hoppas på att korta ner våra amningsmaraton som vi har på nätterna ibland!
Kram/Noah

2 kommentarer:

Roja sa...

Hej lille Noah!

Du anade ju tidigare att mamma hade gett dig grädde i amningen.

Det låter troligt, men hon har nog också blandat in lite "långmjölk", för grädde gör ju att man växer på bredden och tyngden, men långmjölk måste väl göra att man växer på längden? Sen hjälper ju goa kramar från storebror Elis till.

Och du har vuxit hela tre centi-meter på 1½ vecka. Inte dåligt!

Kram
Farmor och Farfar

Alvin sa...

Tänk om Noah hade dykt upp först i morgon!!!! Då fyller ju min syrra år o Axel med för den delen, hade blvit många på en gång.
Nu fick han sin egen födelsedag.
När kan man komma o lämna present till din brorsa tro?
Mamma är sugen på att se din bror o jag är sugen på att titta på dina saker.