fredag 16 januari 2009

Min artonde månad (17 månader gammal)


Under månaden som jag har kunnat kalla mig 17-månaders har jag kommit på att jag kan gå upp själv ur min säng. Så nu knallar jag själv in till mamma och pappa när jag inte vill sova ensam längre. Skönt!, tycker mamma och pappa som slipper gå och hämta mig om jag blir ledsen på natten.

Jag har åkt pulka för första gången och det var jättekul! Jag skrek av glädje när jag fick susa ner själv för backen!

Pussel är en favoritsysselsättning just nu. Jag är riktigt duktig på att sätta tillbaka bitar som jag plockar ur och kan hitta rätt plats själv till många av dem.
Till sist kan jag ju nämna att jag börjat dricka ur vanligt glas :) Jag klarar det helt perfekt! Gaffeln har kommit fram också och med den försöker jag få i mig lite av maten själv...

4 kommentarer:

Roja sa...

Grattis på 1½ årsdagen!
Vi älskar dig!

Farmor och Farfar

Alvin sa...

Grattis stora killen.

Alvin

Anonym sa...

Kollar bara om inställningarna stämmer! :) /Mamma

Anonym sa...

test nr två