torsdag 20 november 2008

Middag och sjukskrivning

Igår hade jag Axel (med pappa) och Alvin (med mamma) över på middag. Elma kom också en stund på eftermiddagen. Trevligt trevligt!
Mamma flängde halva skåne runt på olika undersökningar vilket resulterade i att hon blev sjukskriven 50% och diagnostiserad med graviditetsdiabetes, sammandragningar och foglossning. Vi fick ett födelsedatum på lillebror också, så nu vet vi vilken dag han kommer! Vi har berättat det för mammas och pappas familjer, men ni andra får leva i ovisshet!! Ha ha!
SSSCCCHHH!!, ni som vet...inte skvallra nu! Det är en hemlis!
Idag ska jag och pappa åka och laga bilen, så att mamma kan sälja den! ;) Pappa kommer nog inte att klara av det! Han älskar sin Alfa :)
Nu ska jag säga hejdå till mamma som ska och jobba.
Kram på er!

2 kommentarer:

Alvin sa...

Kul Elis att ni vet när brosan kommer till er. Jag vet att min bror komer på söndag när han varit klart hos sin pappa. Åh vad jag längtar, har inte träffat honom på 6 dagar nu. Det är mysigt med bröder. Du får öva på mig nu, men du verkar ju redan veta hur man är mot såna små som mig. Det märkte jag i går.
När kommer du o hälsar på mig i Gryby?
Alvin

Lillpluttan sa...

Så spännande att din bror kommer snart! Då föds han på samma ställe som jag gjorde! Alla som hjälpte mig var så duktiga! Om din mamma vill ha lite sällskap någon dag/kväll så får hon höra av sig till mig och min mamma, vi finns ju i samma hus!

Lillpluttan