torsdag 16 oktober 2008

Min femtonde månad (14 månader gammal)




Denna månad har jag lärt mig att göra slängkyssar! :) Jag slabbar ner handen ordentligt och ibland skickar jag iväg mina "slickepussar" också, men oftast glömmer jag det. Hi hi!

Jag har också börjat visa var det gör ont när jag slår mig. Då ska mamma eller pappa blåsa och pussa och sedan är det bra. Ofta visar jag var det gör ont fast jag INTE slått mig ;) Det är ju så mysigt med lite ynk, blås och puss puss!

Nu har mina päron äntligen kommit fram till att olja i nattvällingen verkar göra susen för min hårda mage. Förhoppningsvis ska det gå lättare att fylla blöjan i framtiden. Hoppas hoppas! Vi har provat en massa andra knep innan och inget har funkat hittills.

Så har ju mitt dansande utvecklats som ni kunnat se på en film här för ett tag sedan.

Just det... Jag har börjat att dra mig upp på ex toalettstolen också. Köksstolarna är det inte lika bra gliiiid i, så de behärskar jag inte än, men toastolen är kanon att komma upp på. Då kan man nå kranen... :D

2 kommentarer:

Roja sa...

Grattis på 14-månadersdagen Elis!
Vi älskar dig.

Roja och hanses fru

Roja sa...

Funderade ett tag - visst fyller du 15 månader idag?
Ännu mera grattis - Plutten!

Ses vi imorgon? Förstår att du skall ta med pappa på förskolan först.

Kram
Roja och Gina