lördag 27 september 2008

Mammas funderingar...

Elis mamma här!
Jag sitter och funderar på om vi inte kommer att bli ännu fler i familjen väldigt snart... Elis och Tony har nämligen förälskat sig i kusinernas kattungar! Jag försöker säga stopp och belägg, men är inte säker på att det biter på dem! Ska se om jag kan få dem att lägga upp någon bild här på den fina skaran av släkt och pälsdjur som de omges av i helgen! ;)

Själv har jag köpt ett fårskinn idag, som våra småkillar ska kunna använda här framöver.

2 kommentarer:

Roja sa...

Elis Mamma!

Stå på dig och var ståndaktig.
Tycker det blir synd om Ebbe med en sådan konkurrens.
Du får tala förstånd med de två herrarna som tillfälligt förirrat sig till "Lappland".

Lotta sa...

Jag är böjd att hålla med roja... Och matte också - hon som annars inte får nog av katter! Tog ett halvår innan Lusen begrep att jag tänkte stanna här - och det har minsann gått vilt till under den tiden vill jag påstå (och gör fortfarande när jag får spring i benen)! Mer en en tur till veterinärer med ögonskador. Lusen var ju bortskämd efter att ha varit ensam katt i nästan två månader! Brorsan Svante bor hos Nils - en gubbstrutt på 12 bast. Där är det riktigt illa! Efter 1½ år är Nils fortfarande sketsur och tussarna ryker! Med tanke på att jag hört att fröken Ebba har lite humör vet jag inte om nytillskott på djurfronten är att rekommendera i samband med nya småfolk... Tänker jag... Men vi är ju så söta... Lycka till med beslutsångesten! /Zebbe