torsdag 31 juli 2008

Getingstucken :(





Nu förstår jag varför mamma och pappa vinkar så himla mycket på getingar... De säger nog hejdå till dem för att de vill att de ska försvinna. Det ska jag börja med nu också.
Jag vinkade inget till dem idag och då blev jag stucken...på örat. Jag såg ut som en brottare på ena sidan. Hade världens blomkålsöra. Rött och svullet. Mamma blev lätt nervös och ringde till Linda när vi inte fick tag i faster (distriktan) Marie. Linda lugnade mamma och när hon såg att jag verkade överleva kunde hon tom äta lite av maten som vi beställt in...men jag åt nog mest av maten på vår tallrik! :) Pommes är gott!
Detta hände under våran Malmödag som avslutades hemma hos pappas gamla kollega Rolf och hans familj. De hade öppet hus i deras nya lya ute på ön. Där hade vi en trevlig kväll med flera andra barn som var skojiga att kolla på.
En annan tråkig nyhet (tycker mamma iaf) är att detta var mammas sista föräldradag med mig. Fast hon ska ju ha semester nu, så vi fortsätter som vanligt ett tag till.
Översta bilden är förresten från igår då Ebba lärde mig hur man håller koll på grannskapet! ;)

Inga kommentarer: