tisdag 1 april 2008

Min åttonde månad (7 Mån)


När jag blev sju månader började jag att gå ordentligt med hjälp av vuxen som håller i mina händer. Om ingen vuxen ställde upp rörde jag mig rätt så bra på golvet ändå. Snurr snurr snurr!

Nu fick jag också mitt sista mjölkersättningsmål och smakade även på macka för första gången. Annars så äter jag gröt till frukost och två mål lagade mat om dagen. Vällingflaska på kvällen så klart!

Jag kom på en rolig lek med mamma nu under min åttonde månad. Jag stoppar min napp i hennes mun och sedan spottar hon ut den på mig och jag kiknar av skratt. Detta förlopp kan med fördel upprepas och upprepas och upprepas och upprepas.

Jag gungade gunga för första gången och det var riktigt lajbans! och så lärde mig farfar att hitta lampan. Vet ni... att om man tittar på lampan när någon säger "Vaaaaar är lampan" så kan man få den personen att jubla i en kvart! Prova själva!

Dagen innan jag fyllde åtta månader lärde jag mig att vinka. Det ger faktiskt ännu bättre gensvar än att titta på lampan! Jag kan få hur många människor som helst att frenetiskt vifta på armarna bara genom att röra lite på ena handen. :) De första som fick se mig göra detta förutom mamma och pappa var Lotta, Mats och Stefan när jag skickade hem dem efter melodifestivalen.

Inga kommentarer: